soki-utrata-wagi-odchudzanie

Co powinieneś wiedzieć przed wypróbowaniem diety sokowej na odchudzanie

13 listopada, 2019 Autor Szef Kuchni Wyłączony
dieta-sokowa-wady-zalety

Czy sok zamiast zbilansowanego posiłku to najlepszy sposób na powrót na właściwe tory – i zrzucenie kilku kilogramów?

Chociaż być może widziałeś ludzi chwalących się swoimi wynikami na blogach lub w mediach społecznościowych, szef kuchni opartej na roślinach i dietetyk Alexandra Caspero, R.D., mówi, że to nie jest dobry pomysł.

“Jest coś euforycznego w poście”, mówi Men’s Health. “Pewna populacja jest do niego przyciągana. Nie polecam tego, ale rozumiem to”, mówi.

Oto, co musisz wiedzieć na temat soku do odchudzania i czy jest to dobry sposób, aby pozbyć się kilku dodatkowych kilogramów.
Czym jest wyciskanie soku?

Sok polega na wyciskaniu warzyw i owoców w celu usunięcia błonnika, który jest pulpy rzeczy, które pozostały w maszynie do wyciskania soku, wyjaśnia Caspeero. (Z drugiej strony, smoothies mieszają całe owoce, które zatrzymują włókno). Niektórzy ludzie dodają zastrzyk octu jabłkowego z jabłek, który został podany w celu zwiększenia utraty wagi. Większość soczystych diet trwa około jednego do trzech dni, mówi Caspero, chociaż rzadko ludzie sokiem do 14 dni.

Czy soki są dobre dla utraty wagi?

soki-utrata-wagi-odchudzanie

Ponieważ utrata wagi sprowadza się do spożywania mniejszej ilości kalorii niż ty wydajesz, a sokowanie poważnie ogranicza kalorie, może pomóc Ci schudnąć przynajmniej w krótkim okresie czasu, mówi Caspereo. Czy soczystość jest dobrym pomysłem na odchudzanie to inna historia.

Małe badanie 2017 roku 20 osób, które soczyste przez trzy dni wykazały, że rzucają około dwóch funtów, średnio, i widział wzrost bakterii jelitowych związanych z utratą wagi. Ale utrata wagi niekoniecznie jest utrata tłuszczu, wyjaśnia Caspero: Zazwyczaj jest to utrata wody. Kiedy poważnie przeciąć kalorii, można spalić poprzez swój glikogen (tj. węglowodanów) sklepy, które przenoszą wodę z nimi. “Nigdy bym nie rozważył spożywania soku z diety z utratą tłuszczu”, wyjaśnia.

Fani soku również często twierdzą, że pomaga on w detoksie. Tak, owoce i warzywa są pełne przeciwutleniaczy, które pomagają usunąć szkodliwe dla komórek wolne rodniki w organizmie. Ale te same korzyści można uzyskać z jedzenia całych roślin – wyjaśnia Caspero. W przeciwnym razie, nie ma “toksyn”, które trzeba wypłukać, jedząc niektóre pokarmy.

“Mamy w organizmie wątroby i nerki, które pomagają nam oczyścić się bez konieczności stosowania restrykcyjnej. Nieodpowiedniej pod względem odżywczym diety”, mówi Bonnie Taub-Dix, twórczyni BetterThanDieting.com i autorka Read It Before You Eat It – Taking You from Label to Table.

W krótkim okresie czasu, soki mogą rzeczywiście dać Ci impuls zaufania dla dokonania pozytywnej zmiany. Jeśli jednak zbyt długo się pozbawiasz, prawdopodobnie odzyskasz wagę. Jak tylko wrócisz do normalnego trybu odżywiania” – mówi Isabel Maples, R.D., rzecznik Akademii Żywienia i Dietetyki.

Dietetycy twierdzą, że wyniki końcowe, soki na odchudzanie nie są realistyczne ani trwałe. “Lepiej byłoby, gdybyś wsiadł do bieżni niż do sokowirówki”, mówi Taub-Dix.

Czy soki są zdrowe?

czy-soki-sa-zdrowe-odchudzanie

Chociaż dieta ta może pomóc w spożyciu większej ilości produktów, może również pozostawić Cię głodnym”. W porównaniu z pełnowartościowym posiłkiem, sokom brakuje białka, błonnika i tłuszczu. Żucie i trawienie tych składników odżywczych wymaga czasu i zwiększa poziom hormonów sytości, dzięki czemu czujesz się pełniejszy na dłużej.

“To nie jest fizycznie tak satysfakcjonujące. Możesz chcieć większej porcji, aby uzyskać więcej kalorii, niż się spodziewasz”, mówi Maples.

Skutki uboczne diety sokowej

Podczas gdy dla większości ludzi kilka dni wyciskania soku jest nieszkodliwy. Powiedzmy eksperci, dłuższe posty na soku stwarzają szereg zagrożeń i minusów:
Możesz zostać pozbawiony ważnych składników odżywczych.

Dobrze opracowana dieta zapewni Ci dostęp do wszystkich makroelementów i mikroelementów potrzebnych Twojemu organizmowi. Ograniczenie się do soku oznacza, że brakuje niezbędnych składników odżywczych, takich jak witamina B-12 i białko; z czasem może to prowadzić do niedoboru składników odżywczych. “W dłuższej perspektywie czasowej, nie dostarczasz organizmowi paliwa, którego potrzebuje”, mówi Caspero.
Szklanki soku pomarańczowego, soku grejpfrutowego i soku multiwitaminowego, wyciskarka do soku i owoce na drewnie

Sok może spowodować nadmierne objadanie się.

Pozbawione uczucia mogą prowadzić do jedzenia mniej odżywczych, gęstych pokarmów, takich jak ciasteczka, po zakończeniu czyszczenia – lub możesz wrócić do normalnej diety.

“Za każdym razem, gdy dokonasz drastycznej zmiany diety, możesz później uzyskać nadmierną rekompensatę. I na pewno możesz odzyskać wagę”, mówi Maples. “Zamiast uczyć się lepiej zarządzać swoimi wyborami żywieniowymi, sokowanie jest tylko szybkim i tymczasowym rozwiązaniem”.


Stracisz masę mięśniową

Kiedy schudniesz, nieuchronnie stracisz trochę masy mięśniowej. Możesz zmniejszyć utratę masy mięśniowej, jedząc więcej białka i ćwicząc. Ale sok nie zawiera białka, a jego zawartość kalorii jest tak niska, że prawdopodobnie nie będziesz miał energii na treningi. “Jeśli pijesz tylko sok przez tydzień, możesz stracić mięsień” – mówi Maples.
Twój metabolizm spowalnia

Będziesz spalał więcej kalorii przez cały dzień, jeśli będziesz miał więcej masy mięśniowej. Jeśli więc stracisz chude mięśnie w wyniku wyciskania soku, będziesz potrzebował mniej kalorii, nawet w spoczynku. Co więcej, znaczna redukcja kalorii przez długi okres czasu powoduje, że organizm przechodzi w tryb głodu spowalniający przemianę materii.

“Ciało stara się oszczędzać energię, więc nie umieramy z głodu, jako technika przetrwania” – mówi Maples. Większość mężczyzn, dodaje, potrzebuje co najmniej 1500 kalorii dziennie, a wiele diet sokowych jest znacznie poniżej tego poziomu.
Twój mikrobiom jelitowy może ucierpieć.

Ponieważ sokowanie eliminuje włókno – prebiotyk, który wspiera zdrowie jelit. Dłuższy okres czasu, w którym sok może negatywnie wpłynąć na mikrobiom jelitowy. “Nie podajesz jelitom tego, czego potrzebują, aby zasiedlać dobre bakterie”, mówi Caspero.

Dwie szklanki dzikich ziół smoothie z sokiem z jabłek, bananów i limonek.

Właściwy sposób na sok

Dla niektórych ludzi, soczenie przez dwa do trzech dni maksymalnie może zachęcić ich do spożywania większej ilości owoców i warzyw ogółem.

“Czasami post jest dobry, jeśli jadłeś ciężki lub czujesz, że bełkotasz i chcesz rozpocząć skok”, mówi Caspero.

Używaj głównie warzyw i maksymalnie do dwóch owoców na szklankę, sugeruje Maples. To, czy dodajesz przyprawy czy ocet, zależy od Ciebie – choć nie licz na to, że te składniki spalą dodatkowy tłuszcz. “Jedynym sposobem na prawdziwe spalenie tłuszczu jest wysiłek”, mówi Caspero.

Poza tym, lepszym pomysłem jest myślenie o soku jako dodatku do diety zamiast zastępowania posiłku. Sok może być dobrym sposobem na zjedzenie większej ilości roślin i zaopatrzenie się w witaminy i składniki odżywcze, mówi Maples.

Napij się zielonego soku z płatkami zamiast OJ, lub zamów go na przekąskę w południe zamiast ciasteczek lub krakersów.

Lepsza długoterminowa wymiana posiłków? Smoothies, które zawierają błonnik, ale są podobnie łatwe do strawienia, ponieważ jest zepsuty, zauważa Caspero. Upewnij się, że dodajesz składniki takie jak awokado, masło orzechowe, nasiona lnu, tofu lub ciecierzyca do tłuszczu i białka, których potrzebujesz, aby być w pełni usatysfakcjonowanym.


Zły sposób na sok w przypadku utraty wagi

Czysta dieta na soki dłużej niż dwa do trzech dni – lub częste soki-gets dicey, według naszych ekspertów.

“Martwię się o nieuporządkowane jedzenie”, mówi Maples. “Być może będziesz musiał zmienić sposób myślenia o jedzeniu”.

Należy również pamiętać, że picie soku pomarańczowego lub jabłkowego przez cały dzień nie jest oczyszczaniem soku. Soki owocowe są zazwyczaj wypełnione cukrem i pustymi kaloriami, co sprawia, że polowanie na następny posiłek jest o wiele za wcześnie.

Kto nie powinien przebywać na diecie sokowej?

dla-kogo-nie-jest-dieta-sokowa-wady

W przypadku przewlekłej choroby, takiej jak cukrzyca lub hipoglikemia, należy skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem soku przez dowolny okres czasu. “Cukier w owocach może spowodować wzrost poziomu cukru we krwi”, mówi Taub-Dix.

Lepiej jest również unikać soków, jeśli w przeszłości występowały restrykcyjne zaburzenia jedzenia – dodaje Caspero. Może to zachęcić do nieuporządkowanego odżywiania się.

Art sponsorowany: www.mamhakanaraka.pl